Tror på lokal synlighet

Tror på lokal synlighet

– Ingen av oss bryr seg noe særlig om fotball her på EDH Utleie. Jeg selv var skikkelig dårlig og slutta å se på fotball da hårgele, skuespill og lave biler ble mer interessant for spillerne enn å drive med ball.

 

Om du ikke kjenner til EDH Utleie, har du ganske sikkert sett en eller annen sort og gul sponsorplakat for firmaet om du har vært på et idretts- eller kulturarrangement i Tønsberg-området. De støtter nemlig nærmere 80 ulike idrettslag, foreninger, enkeltpersoner og diverse aktiviteter i løpet av et år.

 

Engasjementet for å støtte lokalt har alltid vært der for bedriften som fyller 60 år til våren. EDH Utleie er en av flere viktige støttespillere for FK Eik Tønsberg.

 

Handler om å bidra

– Vi er en gjeng som trives godt på jobben fordi vi får lov til å arbeide med så mange forskjellige hyggelige kunder. Dét håper vi skinner gjennom når dere kommer og besøker oss. Vi er lokale og lever av, for og med lokalsamfunnet. Fordelen med at vi er lokale, er at hver gang en kunde leier noe hos oss, så er de alle med på å støtte de lokale heltene rundt oss. Pengene blir igjen her, kontra hos aksjonærene hos de store selskapene.

 

– EDH sponser ingen på bakgrunn av forkjærlighet for spesifikke idretter. Vi sponser fordi vi har forkjærlighet for de som bidrar overfor andre, overfor et fellesskap. Hovedfokuset vårt er rettet mot breddeidretten og mot barn og ungdom, dét er det aller viktigste. Vi sponser også de som satser, da handler det om at idrett er sunt og at vi er stolte av Tønsberg og ønsker å løfte fram byen vår, sier Winterstad og legger til:

 

– Idrett er så mye mer enn å sparke eller kaste en ball, det er samhold og at folk passer på folk. Det lille vi gjør, handler om å bidra slik at andre kan gjøre noe bra for flere.

 

Styres av følelser

Selv om også EDH Utleie legger planer for hvordan de skal disponere markedskronene, skiller firmaet seg fra mange andre i hvordan de tenker rundt markedsføring. Mens digitale kanaler for annonsering har endret på de fleste markedsføringsbudsjettene rundt omkring, fortsetter EDH med å satse på synlighet gjennom den fysiske «sponsorplakaten», enten det er snakk om et stort reklameskilt på et fotballanlegg eller et beachflagg på et arrangement i bybildet.  Winterstad forklarer:

 

– Vi tror på den lokale synligheten og at en liten sum til mange gjør at det kan arrangeres pølsefest, kjøpes nye drakter eller repareres et fotballmål. Når vi opplever takknemlighet, da er vi med. Vi er ikke så glade i den tradisjonelle årshjul-tankegangen. Vi har selvfølgelig noen grunnplaner i bunn, men vi er følelsesstyrt og bestemmer ikke på forhånd hvem eller hvilken idrett/ arrangement vi skal støtte. Når det er sagt, så lenge samarbeidet mellom oss og mottagerne er godt, er vi som regel med året etter. Det handler altså ikke om hvilken idrett folk driver med, men at aktiviteten fungerer som et samlingspunkt for folk. Vi liker forespørsler litt utenom det vanlige og går gjerne utafor standarden hvis vi tror på det. Vi gjør ting på en annen måte – det er oss.

 

Mer enn business

Winterstad forteller at de støtter FK Eik Tønsberg fordi de opplever at klubben har en positiv agenda for barn og idrett og for byen.

 

– Vi føler at den nye klubben står for dette og ikke bare hardcore business. FK Eik Tønsberg står for mer enn bare toppfotball, gjør en bra jobb for lokalmiljøet og da synes vi det er gøy å være med.

 

EDH Utleie

Vil du vite mer om EDH Utleie og deres produkter og tjenester?

Sjekk edh.no

Post a Comment

FK Eik Tønsberg